Un "ninja" dans le raid X7 [Aviwingz]

Go down

Un "ninja" dans le raid X7 [Aviwingz]

Post by KhiRhiKhoo on Mon 23 Oct - 20:42

Bonjour,
Comme je l'ai indiqué dans le titre du topic, il y a eu "ninja". Sur un boss, le libram SP est tombé. C'était en mode responsable du butin donc j'ai du /rand avec le joueur Aph (Paladin SP aussi).
J'ai fait 68 au rand pour le Libram SP et Aph a fait 12. Or le chef du butin a décidé de le donner à Aph. Pour quelles raisons ? Je ne sais pas...

[You must be registered and logged in to see this link.]

EDIT : Second ninja une fois de plus sur un bouclier AP

Des screenshots en pièce jointe, j'espère pouvoir récupérer le libram SP si possible.
Merci d'avance !

Last edited by KhiRhiKhoo on Mon 23 Oct - 22:47; edited 1 time in total

KhiRhiKhoo

View user profile

Back to top Go down

Re: Un "ninja" dans le raid X7 [Aviwingz]

Post by Sekaii on Mon 23 Oct - 20:45

Techniquement, si ML, le ML fait ce qu'il veut ^.^
Sekaii

View user profile http://www.999.com

Back to top Go down

Post by KhiRhiKhoo on Mon 23 Oct - 20:48

Je n'attends pas une réponse de ta part, mais merci quand même pour ta participation !

KhiRhiKhoo

View user profile

Back to top Go down

Post by Colonia on Tue 24 Oct - 3:07

Can anyone translate this? i think i was in charge of the loot there and i didn't see anyone complaining untill now. The AP shield went to the warrior because its a BIS item for warriors (it went to the shaman by mistake and he traded it to the warrior later), i couldn't give it to a paladin. For the SP Libram, i asked twice if any of the SP paladins needs it and i didn't get an asnwer, i didn't know this guy doesn't speak english. I gave it to the AP paladin because he had the highest roll, even tho it was an offspec item for him. This guy should've complained that i made a mistake and he would've gotten the item ofcourse. I don't understand a thing in this post tho, i'm just looking at the pictures.

Colonia

View user profile

Back to top Go down

Post by Darcwar on Tue 24 Oct - 7:53

Colonia wrote:Can anyone translate this? i think i was in charge of the loot there and i didn't see anyone complaining untill now. The AP shield went to the warrior because its a BIS item for warriors (it went to the shaman by mistake and he traded it to the warrior later), i couldn't give it to a paladin. For the SP Libram, i asked twice if any of the SP paladins needs it and i didn't get an asnwer, i didn't know this guy doesn't speak english. I gave it to the AP paladin because he had the highest roll, even tho it was an offspec item for him. This guy should've complained that i made a mistake and he would've gotten the item ofcourse. I don't understand a thing in this post tho, i'm just looking at the pictures.
"My lead in x7 ninja me cuz i won the rand and he gave the item to someone else" more or less

Tbh i don't like this kind of decision since most of the time they are unfair ( Bullshit like " Rogue only need dagger, Druid don't need dagger give it to the rogue" or "Hunt need crossob give the melee weapon he won to someone else") It's based on luck so if someone can equip this item let him be *-*

Anyway, you shouldn't get ban or anything cuz it doesn't look like a ninja, just a lead who though he knew better than the others what they need & a pal who though he needed everything
Darcwar

View user profile

Back to top Go down

Post by Shiloo on Tue 24 Oct - 16:24

Bonjour,

Dans le cadre où il y a un responsable du butin en raid il est normal que les loots soient décidés au /rand.
La logique est que le meilleur rand, obtienne le loot.
Dans le cas présent, Aviwingz est censé avoir les loots puisqu'il a obtenu les meilleurs rolls.
Contrairement à ce que tu dis Sekaii "Techniquement, si ML, le ML fait ce qu'il veut ^.^", ce genre d'argument ne tient pas pour un raid.
Aph ne sera donc pas sanctionné car il n'a rien fait, ce n'est pas de sa faute si le responsable du Butin lui a accordé le loot et il en va de même pour orcland.

Cependant j'imagine que Mukk, étant le chef du raid, doit être le responsable butin. Mais c'est un argument que je ne peux avancer avec certitude.

Il n'y aura donc aucune sanction mais le butin reviendra à la personne qui a obtenu le meilleur score au lancé de dés.

• Ninja looting items that were not reserved is not allowed.

Vu que tout le monde a roll, les items n'étaient donc pas réservés.
Libram : Aviwingz a effectué un lancé de dés de 68
Aph : 12
Le libram doit revenir à Aviwingz et non à Aph.

Bouclier : Aviwingz : 85
Orcland : 30
Le bouclier doit revenir à Aviwingz et non Orcland.

Cordialement
Shiloo, ASTA|STAFF.
Shiloo

View user profile

Back to top Go down

Post by Sponsored content

Sponsored content

Back to top Go down

Back to top